Frågor och svar

Nedan hittar du svar på vanliga frågor (FAQ). Om du inte hittar svar på din fråga kan du alltid kontakta oss på kundservice@indusiadesign.com.

Min beställning

Du får en orderbekräftelse via mejl så snart ditt köp har godkänts.

Så länge beställningen inte har behandlats och skickats från vårt lager har vi möjlighet att ändra eller annullera din beställning. Det finns dock ingen garanti för att vi hinner att behandla din förfrågan innan beställningen är packad. Skicka oss ett mejl på kundservice@indusiadesign.com så hjälper vi dig vidare.

Så länge beställningen inte har behandlats och skickats från vårt lager har vi möjlighet att lägga till fler artiklar i din beställning. Om din beställning redan har skickats måste du lägga en ny beställning på hemsidan. Beställningar som är betalda med kort har vi tyvärr inte möjlighet att ändra. Skicka oss en förfrågan på kundservice@indusiadesign.com så hittar vi den bästa lösningen för dig.

Så snart din beställning har behandlats skickar vi ett kvitto per mejl som bekräftar att dina varor är på väg.

Frakt & leverans

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar beroende på var i landet du bor. Under perioder med hög efterfrågan kan leveranstiden bli något längre. Du får ett meddelande när paketet är klart för avhämtning via mejl eller SMS.

Vi skickar alla paket med Bring.

Frakt kostar 79:-. Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 1000:-.

Alla paket skickas med spårning. Du får spårningsinformation via mejl och SMS när paketet skickas från vårt lager, samt en bekräftelse när paketet är klart för avhämtning.

Du måste hämta ut ditt paket på ombudet inom angiven tidsfrist på 7 dagar. Därefter skickar Bring automatiskt tillbaka varorna. Du debiteras då en avgift på 395:- som täcker fraktkostnader och hantering.

Byte & retur

Tyvärr har vi inget utbytessystem. Önskar du en annan storlek eller en annan produkt kan du självklart använda din ångerrätt och sedan lägga en ny beställning via vår hemsida. Du är hjärtligt välkommen att skicka ett mejl till oss på kundservice@indusiadesign.com så hjälper vi dig vidare.

Du har 14 dagars ångerrätt från det datum du mottog din beställning. Du kan enkelt ladda ner ångerblanketten här. Varorna ska returneras i originalförpackning och vara i samma skick som vid mottagandet. Ångerrätten gäller inte för förseglade varor där förseglingen bryts efter leverans. Lägg ångerblanketten tillsammans med de varor du önskar att returnera och skicka paketet till adressen nedan. Du måste själv stå för returporto. Vi rekommenderar att du skickar paketet med spårning.

NTP Sovrumsdesign AB
Storgatan 2
67332 Charlottenberg

Har du köpt flera varor i ett paketerbjudande och väljer att returnera 1 eller flera varor, förlorar du din rabatt. Du betalar då fullpris för varan/varorna du väljer att behålla.

Vi skickar ingen retursedel då kunden själv måste stå för returporto. Du kan köpa en fraktetikett från valfritt fraktbolag. Vår returadress är:

NTP Sovrumsdesign AB
Storgatan 2
67332 Charlottenberg

Tyvärr har vi för närvarande inte möjlighet att erbjuda fri retur.

Normal handläggningstid vid returer är 2-3 veckor. Om du har betalat med kort kommer pengarna tillbaka till det kort du använde. Om du har valt att betala med faktura kommer fakturan att raderas eller justeras. Om du redan har betalat fakturan kommer Klarna att kontakta dig för att ordna med återbetalning.

Reklamation

Kontakta oss på kundservice@indusiadesign.com med information om din beställning och bilder på vad du har mottagit, så utreder vi ärendet och ser till att du får rätt varor.

Kontakta oss på kundservice@indusiadesign.com med information om din beställning och vad som saknas, så ser vi såklart till att du får det som saknas.

Om du har haft otur och fått en vara från oss som har fel eller defekter ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt. Vi påpekar att reklamationsrätten gäller fabrikationsfel i produkten och inte fel orsakade av normalt slitage. Du ska reklamera varan inom skälig tid efter att felet har upptäckts eller borde ha upptäckts. Skicka ett mejl till kundservice@indusiadesign.com och bifoga bilder, beskrivning av defekten och ditt ordernummer. Vi behandlar reklamationer fortlöpande.

Betalning

Vi erbjuder enkel och säker betalning med kort, faktura och delbetalning via Klarna. Läs mer om Klarna och deras villkor här.

Övrig

Längst ner i nyhetsbrevet hittar du en länk som säger "Avsluta prenumeration". När du klickar på denna länk kommer du att omdirigeras till en sida där du måste bekräfta att du vill avregistrera dig från nyhetsbrevet. Efter att du har avregistrerat dig från nyhetsbrevet får du en bekräftelse på att du inte kommer att få fler utskick från oss. Om du inte lyckas kan du alltid kontakta oss på kundservice@indusiadesign.com, så hjälper vi dig!

Kontakta oss på kundservice@indusiadesign.com så hjälper vi dig så fort vi kan!